2diet Altman

אין תירוצים – יש תוצאות

תקופות החגים הבלתי נגמרות משאירות את חותמן על משקלם של בני ובנות ישראל, אולם כשצריך להתחיל לשנות את הרגלי התזונה, רבים חוזרים לתירוצים הישנים. איך מתגברים על התירוצים וחוזרים למסלול?

תקופות החגים בלוח השנה העברי משאירות את חותמן על משקלם של בני ובנות ישראל. פסח – חג עתיר קלוריות, שהסתיים בסופשבוע של מנוחה שזורה עם ארוחה דשנה – כבר מאחורינו. אולם חגי תשרי הבלתי נגמרים עוד לפנינו, ואחריהם צפויה תחושת המיאוס שעולה כל שנה, והיא שאמורה להניע אותנו לפעולה, משמע, לעשות משהו בנוגע למשקל שלנו.

 

המשקל העודף יכול להופיע באזורים שונים ולהפריע במקומות שונים בגוף. בני המין החזק מעלים במשקל בדרך כלל באזור הבטן, ואילו בנות המין היפה נוטות להשמין באזור הירכיים ובגיל מבוגר יותר גם באזור הבטן.

 

איך חוזרים למסלול לאחר החגים?

 

המשפט הידוע No Pain No Gain מתכוון למצב שבו על מנת לעשות איזשהו שינוי בחיים חייב להיות גם איזשהו כאב. ממחקרים עולה כי אנשים נוטים לעשות שינוי בחייהם (שינויים

הקשורים בהרגלי התזונה והדיאטה, שינויים בהרגלי החיים), רק כשכואב להם. ממצב של כאב יגיע גם הכוח לשנות.


רבים מאתנו משתמשים במשפטים כמו: "הגיעו מים עד נפש" או "אני לא מסוגלת יותר, ממחר אני בדיאטה", וזאת משום שהם מתחברים רגשית לכאב ובאמת רוצים לעשות שינוי: לאכול אחרת, להתחיל בפעילות גופנית סדירה, להתחיל לשתות יותר מים ואפילו ללכת לישון מוקדם יותר. אם זה כל כך פשוט, למה לא עושים? למה אמריקה הגדולה רק הולכת ומשמינה מיום ליום? למה הישראלים הולכים ומשמינים? למה לא כולם עושים ספורט? זאת משום שידע בלבד לא מספיק. מה שצריך זה אימון. אימון אישי.

 


אוסף התירוצים השלם

 

התירוצים הבאים, ויש עוד רבים, הם תוכנית המגננה היעילה ביותר לכל אלה שמבינים שצריך לרדת במשקל ולשנות את הרגלי התזונה והדיאטה, אך נותרים רחוק וגבוה על המשקל.



"אין לי זמן"

"אין לי זמן" הוא התירוץ השכיח ביותר ובאופן מסוים יש בו אמת לכאורה. נשים רבות בעידן המודרני עסוקות במספר רב של פעילויות: קריירה, ניהול הבית, הילדים, ההורים, החוגים ועוד.

 

אך אנו יודעות גם לפנות זמן כשצריך. הכול תלוי בסדר העדיפויות שלנו. אם נושא התזונה יהיה מספיק חשוב עבורנו יתפנה הזמן ונוכל להגיע לביקור חד-שבועי אצל הדיאטנית האישית כמו גם לבקר בסטודיו לחיטוב הגוף. השאלה היא האם זה באמת חשוב לנו? כשהתשובה חיובית הזמן מתפנה בצורה חלקה. כשהתשובה אינה חד-משמעית אזי נידונו להתחלה מגמגמת ולעיתים אף לנטישת המסגרת.

 

"אין לי סידור לילדים"


תירוץ שכיח ואמוציונלי כל כך, כך שלפעמים אין לו תשובה. האמת קצת אחרת: נשים מאורגנות, שיכולות לנהל חברות, מפעלים, מחלקות, צוותים ועשרות עובדים, יכולות בקלות רבה לנהל את ביתן. הניהול הפך לחלק טבעי מהאישה בשנות האלפיים. הנשים היום מתוארות כלהטוטניות מכורח כל המטלות שעליהן לבצע בו זמנית.

למי שעדיין מחזיקה בתירוץ הנ"ל ראוי להזכיר כמה אפשרויות שיכולות לעזור לה להסתדר עם נושא הילדים: ביביי סיטר (מומלץ להכין רשימה של מספר בנות שיכולות להיות לעזר. מניסיון, לא תמיד אותה אחת פנויה וכשיש שבע הסיכוי להצליח עולה). כמו כן ניתן להיעזר בבעל, בהורים, בהורי הבעל באחיות, בחברות ועוד. את, כאישה, חייבת לנסות להיכנס למסגרת של דיאטה והרזיה כי ברגע שתשילי את הקילוגרמים הראשונים ותראי את התוצאות תביני כי חבל להפסיק באמצע.

 


"אין לי כוח"


באופן אובייקטיבי, אם מסתכלים על האישה לאחר יום עבודה, חוגים, סידורים, קניות ושיעורי בית קשה להאשים אותה על תחושת העייפות הנוראית הקופצת עליה וחוסר החשק המשווע לקום מהכורסה וללכת לפגישה עם הדיאטנית האישית או לחוג ההתעמלות הקבוע.

יש לי חדשות בשבילכן: דווקא היציאה בערב מהבית למקום שבו נעים להיות, מקום שבו מקשיבים לך, מבינים אותך ובו בזמן עוזרים לך להיפטר מהשומנים העודפים, גורמת להרגשה עילאית, לסיפוק ולהרבה כוח שפתאום מגיע.

 


התגברת על התירוצים? התוצאות יגיעו

 

למי שתצליח להתגבר על התירוצים מובטח כי התוצאות המיוחלות יגיעו. את יורדת מספר קילוגרמים, המכנסיים נראים הרבה יותר טוב, פתאום את הולכת עם חולצה בפנים ואפילו עם חגורה. את מרגישה מצוין, ואת זה כולם רואים: הבעל, החבר, הילדים והחברות, וההרגשה הזו מוקרנת מבפנים החוצה. זה משפיע על כל החיים: בבוקר, כשאת קמה, המראה מחייכת אלייך, וזו כבר התחלה אחרת. נשים שיורדות במשקל מאושרות. כמו במשחק הדומינו, השינוי משפיע על כל שאר תחומי החיים שלהן. אז אל תוותרי ואל תיכנעי לתירוצים כי כשנגמרים התירוצים יש תוצאות.

 

 

טיפים להתחלה – כאן ועכשיו

 

1. הימנעו מלצום – זה לא עובד. בצום של יום אחד אין שרפת שומנים, אלא פירוק של שרירים ושחרור של מים. הגוף נכנס למצב של מגננה ולא מוותר על אף גרם של שומן מיותר.

2. היי מודעת למה שאת אוכלת – מומלץ להתחיל לרשום "יומן מזון". יומן מזון כזה יכול להיות פנקס קטן שבו נרשמים באדיקות מרבית כל המזונות והמשקאות הנכנסים לפה.

3. גם בעבודה – התארגנו מבעוד מועד עם הארוחות במקום העבודה. כדאי להכין מראש כריכים מלחם קל עם ממרחים שונים ושקית ירקות, או להביא למשרד אוכל מוכן מבושל מהבית. כך תימנעו מאכילה לא מבוקרת בשעות העבודה, כשהרעב מציק, מצב שמזמין כניעה בקלות לפיצה, המבורגר עם צ'יפס וכו'.

4. הדייט השבועי – מומלץ למסמר ביומן שעות של פגישות עם הדיאטנית האישית או את חוגי הספורט.

5. מקרר, אתה לא חסר – כשמגיעים הביתה לא ללכת ישירות למקרר. אפשר להכין כוס שתייה חמה כמו קפה או תה.

6. 5-6 ביום – מומלץ לאכול 5-6 ארוחות מסודרות ביום, בחלוקה של 2-3 ארוחות גדולות ו-2-3 ארוחות קטנות.

7. כן, ארוחת בוקר. לא לדלג על ארוחות ובוודאי שלא על ארוחת הבוקר. ארוחת בוקר קטנה חיונית להרגשה טובה ולאספקת אנרגיה זמינה לאחר הצום הארוך של הלילה.

8. אכלו מהכול. יש לאכול מזון מגוון מכל רכיבי המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים, ירקות ומים. לא להפריד בין רכיבי המזון, ולא להתנזר מרכיב מזון אחד או יותר.

9. בחזרה למסלול – חזרו לעסוק בפעילות הגופנית שעסקתם בה טרם החגים.

10. היעזרו בתוספים – מומלץ להוסיף לתוכנית הכוללת של הדיאטה והפעילות הגופנית גם את ערכת 2diet, המכילה שתי כמוסות בעלות שתי נוסחאות שונות של תוספי תזונה התורמים להרזיה בשני אופנים:


א. דרך השפעתם על חיטוב הגוף, דהיינו, ירידה במסת השומן ועלייה במסת השרירים. תהליך זה מתבצע ע"י חומצת השומן הלינולאית המצומדת CLA.

ב. דרך השפעתם על ירידה בכמות הקלוריות הנכנסת מהפחמימות/סוכרים שבמזון. פעולה זו מתקיימת ע"י המרכיבPhase2  – חומר שמופק משעועית לבנה ומעכב את פירוק הפחמימות במעי ובכך מוריד את כמות הקלוריות הנספגת לגוף ותורם להרזיה.

 

הכוח המשולב של שני התוספים ושתי הכמוסות מהווה תרומה משמעותית לחיטוב הגוף ולירידה במשקל, במיוחד לאחר החגים.

 

 

הדפסשלח לחבר
כתבות נוספות בנושא
"רזינו בזכות 2diet" - סיפורי הצלחה
בשורה חדשה מארה"ב: עוברים מדיאטה לניהול משקל
Phase2: הכוכב החדש בתחום ההרזיה
בשורת ניהול המשקל
אני בדיאטה
Phase2 - הנוסחה להפחתת קלוריות
CLA - הנוסחה המוצלחת לחיטוב הגוף
ה-FDA קובע: "Phase2 יכול לסייע בבקרת משקל ושמירה עליו"
דרונט בניית אתרים