צור קשר

הירשמו לקבלת
עדכונים והטבות

כך תשמרו על בריאות ילדיכם החורף

מי לא רוצה שלילד שלו יהיה נעים וחמים בימי הגשם והקור עם מינימום נזלות ומחלות? קבלו מאתנו צרור עצות איך לשמור על גופם הקטנטן ולסייע לפעילות המערכת החיסונית בעזרת תבלינים, ויטמין C, אבץ ובטא קרוטן מן הטבע, אכינצאה וחיידקים ידידותיים

 

בימי החורף, כאשר הטמפרטורות בחוץ צונחות, חשוב שנסייע לגוף להגן על עצמו. סוודר וגרביים חמים הם בהחלט רעיון מצוין כדי לחמם את הגוף, אולם הפעם נתמקד בדרכים לשמירה על ההגנה של הגוף בעזרת מה שאנחנו מכניסים דרך הפה, האוכל שאנחנו אוכלים ומזונות שיכולים לעזור במשימה.

 
ויטמין C ישירות מירקות ופירות– צרכו מזונות עשירים בוויטמין C, שאחראי על הגדלת ריכוז תאי הדם הלבנים בגוף ומסייע לפעילות מערכת החיסון. חשוב לדעת כי ויטמין Cהוא מסיס במים, כלומר הוא מתפוגג במהלך חימום או בישול, ולכן כדי שהגוף יספוג כמה שיותר מהוויטמין יש לצרוך אותו כמה שיותר סמוך לצורתו המקורית במזון הטבעי. כך למשל מומלץ לשתות את המיץ מיד לאחר סחיטת פירות ההדר. מזונות נוספים עשירים בוויטמין Cהם: ירקות ופירות טריים, פלפל אדום, קיווי, גויאבה, פטרוזיליה ופירות הדר.
 
בטא קרוטן ואבץ בתוספת שמן זית וטחינה– כמו ויטמין C, כך גם מזונות העשירים בבטא קרוטן ובאבץ מגדילים את ריכוז תאי הדם הלבנים בגוף ומסייעים לפעילות המערכת החיסונית. את האבץ ניתן למצוא בגרעיני חמנייה ובגרעיני דלעת לא קלויים. את הבטא קרוטן ניתן למצוא במזונות כתומים, כגון בטטה, גזר, דלעת, פלפל כתום ועדשים כתומות. בנוסף, אכילת מזונות אלו בתוספת שמן זית או טחינה משפרת את יכולת הספיגה של הרכיבים בגוף.
 
ג'ינג'ר, קינמון וציפורן לא מבושלים– תבלינים מסוימים ידועים כבעלי סגולות מרפא למחלות, וירוסים ולחיידקים. ג'ינג'ר, קינמון וציפורן מסייעים בייצוב רמות הסוכר בגוף ולפעילות המערכת החיסונית. כדי ליהנות ממרב הסגולות מומלץ לאכול אותם לא מבושלים, לעיסת שמיר או פטרוזיליה יכולה לטשטש במעט את הריח החזק שלהם.
 
אכינצאה לטיפול מונע בשפעת– גם אכינצאה מסייעת בהגדלת ייצור כדוריות הדם הלבנות בגוף ועל ידי כך מתגברת את המערכת החיסונית, ובמיוחד מסייעת לטיפול משמעותי ויעיל במחלת השפעת. טיפול מונע יעיל בשפעת כולל נטילת תוסף תזונה 3-2 פעמים בשבוע, ועם התפרצות המחלה מספר פעמים ביום.
 
תוספי תזונה ומולטי ויטמין לפי צורך– אם ילדיכם אינם מקפידים על תזונה מאוזנת, מגוונת ובריאה רצוי להשלים את החוסרים בעזרת תוספי תזונה מתאימים. כך למשל צריכת מולטי ויטמין במינון נמוך מסייע לגוף לספוג את מכלול הוויטמינים: בחורף כדאי ליטול ויטמין Cמדי יום, תוסף אכינצאה 3-2 פעמים בשבוע ואבץ מומלץ להתחיל ליטול עם האפצ'י הראשון.
 
חיידקים ידידותיים לגוף– הגוף צריך חיזוק של חיידקים ידידותיים, שיעזרו לו להגן על עצמו ולהילחם נגד חיידקים פתוגניים שגורמים למחלות. חיידקים ידידותיים אלו חשובים כדי לשמור על מנגנון ההפעלה התקין של תאי הדם הלבנים ובסופו של דבר מסייעים לגוף להגן על עצמו.

 

הדפסשלח לחבר
לכתבות נוספות
אומגה 3 משפר כישורי למידה
6 כריכים לחזרה בריאה לבית הספר
עוברים לתזונת חורף
7 מיתוסים המלווים אותנו בחורף
5 הסודות הבריאים של החורף
כל מה שרציתם לדעת על החורף והתעטשתם לשאול
מתכונים מחממים לקטנטנים
לא עוד ביס בשביל סבתא
הגיל כן משנה: תזונת ילדים נכונה