צור קשר

הירשמו לקבלת
עדכונים והטבות

עוברים לתזונת חורף

ארון הילדים כבר עבר לביגוד חורף? המגפיים והמעילים כבר כאן? זה הזמן להעביר גם הקטנים לתזונת מחממת שתשמור על רמת אנרגיה מיטבית, ותסייע לנו למנוע מחלות מיותרות

עכשיו כשהיורה כבר ירד וריח הסתיו נמצא באוויר, אין דבר חשוב יותר לבריאות הילדים משינוי התפריט ומעבר לתזונת חורף. ואכן יש דבר כזה! תזונת חורף כוללת מזונות חורפיים המסייעים בשמירה טמפרטורת גוף מאוזנת על רמת אנרגיה מיטבית. מדובר במזונות טריים או מבושלים העשירים בוויטמינים ובמינרלים המסייעים בשיפור הבריאות . כל מה שדרוש הוא שנקשיב לטבע ולאמא אדמה ונכניס את המזונות המופיעים בעונת החורף אל המטבח הפרטי שלנו. יש סיבה שהם כאן- הם הכי בריאים לנו בימים הקרים והגשומים. 

אז מה היא בעצם תזונת חורף בריאה?

הפחתת כמויות הסוכר
כלל ראשון וחשוב לתמיכה במערכת החיסון הוא הפחתת כמויות הסוכר שהילדים צורכים וזה כולל הפחתת משקאות ממותקים, ממתקים, עוגיות עוגות.  נסו להוריד את צריכת הסוכר של הילדים למינימום האפשרי. זכרו, הסוכר מחליש את תאי הדם הלבנים ופוגע בהתמודדות עם מחוללי המחלה.

ויטמין C
הרבו בצריכת ויטמין C המצוי בירקות ובפירות טריים. ויטמין C  חשוב מאד בתקופת החורף מפני שבין היתר הוא מגביר את הריכוז של תאי הדם הלבנים בגוף. למרות שמדובר בויטמין מאד לא יציב שנעלם במהלך חימום או בישול ומסיס במים, חשוב לצרוך אותו בכל דרך אפשרית.

במקום ממתקים הציעו לילדים פירות חורף טריים העשירים בויטמין C כגון תפוחים, אגסים, תות שדה, פסיפלורה, אבוקדו, פומלה, קלמנטינה, פומלית ועוד... ניתן לשלב פירות אלה בסלט פירות ובימים הקרים במיוחד ניתן להציע תפוחי עף אפויים בתנור עם קינמון וג'ינג'ר.


כתום עולה!
בנוסף לפירות שלבו בתפריט הרבה ירקות כתומים וכן ירקות שורש. הקפידו בעיקר על ירקות טריים או מבושלים: גזר, בטטות, דלעת, פלפלים אדומים וירוקים, סלרי ועוד... בימים הקרים ניתן להגיש לילדים ירקות אפויים בתנור, ירקות מוקפצים ואפילו מרק ירקות חם טחון המועשר בעלים ירוקים כגון פטרוזיליה ועלי סלרי העשיר במינרלים כמו אבץ וסלניום. 

חלב ותחליפיו
תזונאים רבים טוענים שמוצרי חלב פרה אינם מומלצים בתקופת החורף מפני שהם מחמירים את מצב הליחה בגוף. הוסיפו לתפריט הילדים דייסות חמות על בסיס חלב עיזים, סויה, שקדים, או אפילו על בסיס מים. שיבולת שועל נחשב לדגן מחמם ומנחם המכיל סיבים תזונתיים, ויטמינים מסוג B וחומצות אמינו שמאזנות את מערכת העצבים. הציעו לילדים דייסת שיבולת שועל עם קינמון ואפילו ג'ינג'ר כתחליף לארוחת בוקר או ארוחת ערב חמה ומרגיעה.


יעוץ סיגל וייס גרוסמן, נטורופתית והרבליסטית קלינית N.D Cl.H

הדפסשלח לחבר
לכתבות נוספות
אומגה 3 משפר כישורי למידה
6 כריכים לחזרה בריאה לבית הספר
7 מיתוסים המלווים אותנו בחורף
5 הסודות הבריאים של החורף
כך תשמרו על בריאות ילדיכם החורף
כל מה שרציתם לדעת על החורף והתעטשתם לשאול
מתכונים מחממים לקטנטנים
לא עוד ביס בשביל סבתא
הגיל כן משנה: תזונת ילדים נכונה