צור קשר

הירשמו לקבלת
עדכונים והטבות

5 הסודות הבריאים של החורף

כשגשום וקר בחוץ הנטייה הטבעית של הילדים (וגם של המבוגרים!) היא להתכרבל על הספה, לנשנש משהו מתוק ולבהות במסך הקרוב. אך דווקא עכשיו חשוב לסייע לילדים לשמור על  שגרת חיים פעילה ובריאה. אז כיצד נלמד את ילדינו לשמור על אורח חיים בריא בתקופת החורף?

עונת החורף רוויה בהתקררויות, מחלות ווירוסים למיניהם שבחלקם ניתנים למניעה. לכן, במיוחד עכשיו, מומלץ  להקדיש מחשבה ולנסות לשפר את הרגלי התזונה והפעילות של ילדינו. אין זה אומר שאנו חייבים לחנך או "לחפור". לפעמים כל מה שנדרש הוא להוות להם דוגמה טובה לניהול אורח חיים פעיל ובריא. אספנו עבורכם מספר כללים מהנים לשדרוג הרגלי הבריאות של הילדים ושל המשפחה כולה:

  1. הוסיפו פעילות גופנית לסדר היום שלכם והציעו לילדים להצטרף אליכם להליכה בפארק, רכיבה על אופניים או משחקי כדור. כשבחוץ יורד גשם ניתן להציע לילדים להצטרף  לביקור בחדר כושר או למשחק כדורסל במגרש מקורה. וכשבחוץ הסערה משתוללת ולא נעים לצאת, הציעו משחק משותף ב-Wii-Fit  או בכל משחק מחשב פעיל, או לחלופין ריקדו יחדיו לצלילי מוסיקה אהובה. חפשו פעילות גופנית מהנה, מגבשת וממריצה שתתאים לכל המשפחה. 
  2. שוחחו עם הילדים על חשיבות התזונה הנכונה בעונת החורף. גבשו ביחד תכנית תזונה שתכיל מזונות שישפרו את רמת האנרגיה ואת חוסנו של הגוף. שלבו בתזונת הילדים  מזונות המכילים ויטמין C ירקות ופירות טריים, ירקות שורש וירקות כתומים, וכן קטניות, דגנים ואגוזים. אם אתם חוששים שתזונת הילד אינה מספקת את הערכים התזונתיים המומלצים, שיקלו להוסיף תוסף תזונה המכיל ויטמין C, פרופוליס ואכינצאה.
  3. במיוחד בעונת החורף חשוב להקפיד על ארוחות משפחתיות משותפות. כשקר וגשום בחוץ נעים להתכנס יחדיו סביב השולחן ולבלות זמן איכות עם בני המשפחה. תשמחו לגלות שארוחה משפחתית משפרת את מצב הרוח, מחממת את הלב ומהווה הזדמנות לשיפור הרגלי התזונה של הילדים. 
  4. בחורף אנו משקיעים אנרגיה רבה כדי לשמור על טמפרטורת גוף מאוזנת. לכן דווקא בעונה זו חשוב לקדם הרגלי שינה בריאים בקרב הילדים. ילדים בכל הגילאים זקוקים לשעות שינה מספקות (7-8) כדי להתפתח באופן בריא. בכדי לשפר את איכות השינה של הילדים הקפידו על שעת שינה ויקיצה קבועות וצרו סביבת שינה סטרילית מהסחות דעת כגון טלוויזיה, מחשב או טלפון נייד. את זמן ההכנה לשינה נצלו לקריאת סיפור, לשיחה או להאזנה למוסיקה מרגיעה. מומלץ לכבות את האורות ולהשאיר תאורה עמומה ומרגיעה.
  5. צאו החוצה לאוויר הצח בכל הזדמנות. גם אם קר ורטוב בחוץ, הציעו לילדים להצטרף אליכם להוריד את הכלב או סתם לטייל, לרוץ או לרכוב על אופניים. שאפו אוויר צח ומרענן מלוא הריאות ותכננו ביחד את הארוחה הבריאה שתכינו כשתחזרו הביתה...
הדפסשלח לחבר
לכתבות נוספות
אומגה 3 משפר כישורי למידה
6 כריכים לחזרה בריאה לבית הספר
עוברים לתזונת חורף
7 מיתוסים המלווים אותנו בחורף
כך תשמרו על בריאות ילדיכם החורף
כל מה שרציתם לדעת על החורף והתעטשתם לשאול
מתכונים מחממים לקטנטנים
לא עוד ביס בשביל סבתא
הגיל כן משנה: תזונת ילדים נכונה