צור קשר

הירשמו לקבלת
עדכונים והטבות

הגיל כן משנה: תזונת ילדים נכונה

זה לא הגיל, זה ההרגל. כמה מים מומלץ לילדים לשתות, מה גודל מנת האוכל ואיפה לא מומלץ לאכול? קבלו עשר עצות שימושיות להנהגת הרגלי תזונה נכונים כבר בילדות

 

רוצים לשמור על בריאות ילדכם? קודם כל תדאגו לסגל עבורם הרגלי אכילה נכונים. איך עושים זאת בדיוק? קבלו עשר עצות שימושיות לסיגול אורח חיים בריא עבור ילדכם, כי מה שאתם תעשו הילדים שלכם ילמדו.
 
איזה גודל מנה להגיש?
התאימו את כמות האוכל אשר אתם מגישים לילדיכם לצלחת קטנה המתאימה לגילם ולנפח קיבתם. כמבוגרים, אנו רגילים לאכול מנות גדולות יותר ולפעמים מגישים כמות זהה לילדנו, כזו שפחות מתאימה לצורכיהם האנרגטיים. עודף קלורוית לתקופה ממושכת עלולה להגביר את הסיכון להשמנה בעתיד.

 

כמה זמן לוקח להתרגל לטעם חדש?
נתתם לילד מאכל חדש והוא לא אהב – אל תתייאשו. מומלץ לחשוף את התינוק והפעוט למזון חדש לפחות 11 פעמים על מנת שהטעם החדש יתקבל. את המזון החדש יש להציג לבדו, כדי שהילד יוכל להבדיל בין הטעמים השונים. כמו כן, אפשר להציג מזון בצורות בישול שונות: מבושל, צלוי, מוקפץ או טרי.
 
מה צריכה לכלול ארוחת ילדים טובה?
תפריט ילדים מומלץ כי יכלול מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים, הגיוון במזונות התפריט מכלל קבוצות המזון הינו המפתח. את הירקות והפירות יש לבחור מחמשת הצבעים השונים: ירוק, אדום, צהוב-כתום, סגול, לבן. מומלץ לאכול חמש מנות של פירות וירקות ביום, בשאר המזון יש לגוון בין הדגנים השונים, סוגי בשר, קטניות ומוצרי חלב.

 

ארוחות ילדים מחוץ לבית, מה מומלץ?
באופן כללי להפחית, ככל האפשר, את מספר ארוחות המזון המהיר בשבוע. ארוחות הג'אנק פוד מכילות כמות קלוריות ואחוזי שומן גבוהים יותר מאלה של המזון הביתי. אם כבר אוכלים בחוץ, בחרו ארוחות כמו סלטי ירקות עם ביצה וטונה, סושי עם דג ללא טמפורה, כריך פסטרמה דלת שומן וירקות, ללא הרבה רטבים.

 

כמה ארוחות ילדים צריכים לאכול ביום?
על מנת לספק לילדינו את כל רכיבי התזונה הנחוצים לגדילה, חשוב להקפיד על אכילה של ארוחות בוקר, צהריים וערב. בין הארוחות מומלץ להוסיף ארוחות קטנות, אלו ישלימו את כמות הקלוריות היומית. לדוגמא, פירות, מעדני חלב וכריך קטן.

 

איזו ארוחה מוגדרת ארוחת חובה?
מחקרים הראו כי דילוג על ארוחת הבוקר מגביר את הסיכון להשמנה בילדים. מומלץ להרגיל את הילדים לאכול משהו קטן לפני צאתם אל הגן ובית הספר, כגון: דגני בוקר לא ממותקים, משקה יוגורט, פרוסת לחם עם גבינה לבנה. ארוחה זו תספק את האנרגיה הנדרשת לריכוז ולהצלחה בלימודים.

 

מה החשיבות של ארוחה משפחתית?
הילדים לומדים מההורים את מיומנויות האכילה הנכונה, ולכן מומלץ לשלב לפחות שלוש ארוחות משפחתיות במהלך השבוע. על הדרך גם תרוויחו זמן איכות משפחתי לשיחה ולעדכונים.

 

איפה לא תושיבו ילדים לאכול?
מחקרים מראים כי אכילה מול הטלוויזיהמסיחה את הדעת ועלולה לגרום להשמנה. מומלץ להרגיל את הילדים לאכול בישיבה על  כיסא ליד שולחן האוכל, ללא מסיחי דעת. כך אפשר להתרכז באכילה, בלעיסה אטית ולשבוע מכמות אוכל קטנה יותר.

 

למה סידן חשוב לילדים?
סידן הוא אחד המינרלים החשובים בתהליך הגדילה של הילדים, 99% מהסידן הקיים בגוף נמצאים בעצמות ובשיניים. על מנת להגיע לדרישה המומלצת היומית, חשוב להקפיד ולאכול מאכלים עשירים בסידן במהלך היום. להלן מאכלים עשירים במיוחד בסידן: גבינת ריקוטה, גבינה צהובה, טופו מועשר, ברוקולי, אפונה ירוקה, כרוב, שומר וטחינה גולמית מלאה.

 

מה תשתו?
השתייה המומלצת ביותר לילדים, כמו למבוגרים, הינה מים. שתייה ממותקת עשירה בסוכרים ובקלוריות ריקות, עלולה לגרום לעששת בשיניים, מגבירה את הסיכון להשמנה, ולעיתים גורמת לצריכה תזונתית ירודה.

 

עכשיו, כשאתם מצוידים בצרור עצות שימושיות, היכנסו אל המטבח והתחילו בשינוי כבר היום. ראשית תתרגלו אתם והילדים כבר יסתכלו עליכם ויצטרפו לחגיגת הרגלי האכילה הנכונים.

 

הכתבה בחסות:
MaDcafe- הבית להורים ישראלים
https://www.facebook.com/MaDcafe.il

 

הדפסשלח לחבר
לכתבות נוספות
אומגה 3 משפר כישורי למידה
6 כריכים לחזרה בריאה לבית הספר
עוברים לתזונת חורף
7 מיתוסים המלווים אותנו בחורף
5 הסודות הבריאים של החורף
כך תשמרו על בריאות ילדיכם החורף
כל מה שרציתם לדעת על החורף והתעטשתם לשאול
מתכונים מחממים לקטנטנים
לא עוד ביס בשביל סבתא