צור קשר

הירשמו לקבלת
עדכונים והטבות

7 טיפים לתזונה נכונה ולמניעת השמנה בתקופת הקיץ

הידעתם שדווקא תקופת הקיץ אידיאלית להקניית הרגלי תזונה בריאה לילדים? התזונאית סיגל טפר מציעה 7 טיפים מרעננים לתזונה נכונה ומהנה בקיץ לילדים וגם להורים.

עונת הקיץ מתאפיינת בחופשות, ביציאה מן השגרה, בטיולים ובבילויים משפחתיים בים ובבריכה. לכאורה הילדים אמורים להיות פעילים יותר בתקופה זו, אך בעידן המסכים לא כך הדבר. בהיעדר מסגרת פעילות מסודרת כמו בית ספר וחוגים, יעדיפו ילדים רבים לרבוץ מול מסך המחשב, הטלוויזיה האייפון והאייפד כשהם מנשנשים חטיפים וג'אנק פוד. תופעת ה"יושבנות" בצירוף אכילה של מזונות עתירי סוכר ושומן מיתוך שעמום, יובילו בטווח הרחוק לאימוץ הרגלי אכילה לא בריאים ולהשמנה.

אך בל תיפול רוחכם, תקופת הקיץ היא תקופה אידיאלית להקניית הרגלי תזונה בריאה לילדים. בעזרת תכנון מוקדם וקצת יוזמה תוכלו לנצל את תקופת החום הגדול ואת שפע המזונות הקרירים והבריאים לטובת הילדים.

התזונאית סיגל טפר מציעה 7 טיפים לתזונה נכונה בקיץ:

  • שלבו ירקות טריים בכל ארוחה- בקיץ חם מדי לעמוד ליד הכיריים ולבשל, ואין כמו שילוב ירקות טריים בארוחה. אפשר לשתף את הילדים בהכנה, אפשר לגוון בצורות הסלט –לחתוך רצועות, קוביות או עיגולים. אפשר לשחק עם האוכל, להכין פרצופים כיד הדמיון הטובה ובעיקר לאכול ולקבל את הויטמינים והמינרלים והסיבים התזונתיים. רצוי לגוון בירקות מכל הצבעים והמינים, אבל חשוב גם ללכת עם מה שהילד אוהב.

  • הציעו פירות קיץ– הקיץ מתאפיין בשפע פירות עסיסיים ומתוקים שמהווים חלופה בריאה לממתקים. במקום לצרוך ממתקים שומניים ומצמיאים, הרגילו את הילדים לנשנש פירות קיץ. ניתן גם להכין שייקים, מקפאים (מעין ארטיקים) וליפתן מפירות קיץ. הכי טוב לאכול את הפרי כשהוא טרי, אבל גם פירות אפויים או מבושלים יספקו ערכים תזונתיים שונים ובכל מקרה הם עדיפים על ממתקים מלאכותיים.

  • קיבעו כללי אכילה ברורים– החליטו שבבית אוכלים רק במקום המיועד לאכילה, לא בחדרים ולא מול המסכים (כולל מסך הטלפון). החליטו עם הילדים אילונשנושים מותרים בין הארוחות ומתי. הקפידו על ארוחת הבוקר גם בחופש הגדול ונסו לשמור על ארוחות מסודרות. כדאי לנסות לקיים ארוחה משפחתית, לפחות אחת ביום.

  • חטיף בריא– בקיץ מארחים הרבה חברים, ומן הסתם רוצים חטיפים. במקום חטיפים שמנים ומלוחים (דוריטוס, במבה, צ'יפס וכו') קנו שקיות פופקורן מופחת שומן בטעם טבעי להכנה במיקרוגל (ללא חמאה ורצוי גם מופחת מלח). ניתן לקחת את הפופ קורן שהכנתם איתכם גם לקולנוע.

  • שתייה מרובה- הכי טוב לשתות מים,או סודה, אבל לא משקאות קלים, מוגזים ולא תרכיזים. בימים החמים מים קרים והרבה קרח יעשו את העבודה וירוו את צימאונם של הילדים.

  • צאו לפעילות גופנית משותפת- פעילות גופנית משותפת היא הזדמנות שלכם לזמן איכות עם הילדים.נצלו את החופשה המשפחתית ואת הימים הארוכים ביחד לפעילות גופנית משותפת. כל פעילות אפשרית – הליכה ברגל, רכיבה על אופניים, שחייה או משחקי ספורט.כך תתנו דוגמא אישית וגם תנתקו את הילדים מהמחשב ומהטלוויזיה.

  • הכינו צידה לדרך- כשיוצאים לבילוי של יום שלם מחוץ לבית דאגו לקחת אתכם בצידנית ירקות חתוכים פירות קרים ושתייה מרובה. הכריכים, מיותר לציין, צריכים להיות מלחם מחיטה מלאה עם ממרחים מזינים ולא שוקולד למריחה וריבה

ולסיום- זכרו שהכול מתחיל בדוגמא אישית. נאה דורש נאה מקיים. אל תדרשו מהילדים לעמוד בכללים שאתם לא עומדים בהם. כל האמור נוגע בראש וראשונה אליכם ההורים ואחר כך לילדים.

הדפסשלח לחבר
לכתבות נוספות
אומגה 3 משפר כישורי למידה
6 כריכים לחזרה בריאה לבית הספר
עוברים לתזונת חורף
7 מיתוסים המלווים אותנו בחורף
5 הסודות הבריאים של החורף
כך תשמרו על בריאות ילדיכם החורף
כל מה שרציתם לדעת על החורף והתעטשתם לשאול
מתכונים מחממים לקטנטנים
לא עוד ביס בשביל סבתא