צור קשר

הירשמו לקבלת
עדכונים והטבות

הקאמבק של הארוחה המשפחתית

החדשות הטובות הן שארוחות משפחתיות, על כל יתרונותיהן, עושות קמבק. מחקרים מראים שלארוחה משפחתית חשיבות רבה מבחינה תזונתית, רגשית ואפילו חינוכית. הארוחה המשפחתית היא הזדמנות פז שלכם לבלות זמן איכות עם הילדים ועם שאר בני המשפחה ולהקנות להם הרגלי תזונה בריאים.

נכון, אחרי יום ארוך, הדבר האחרון שבא לכם הוא לטרוח ולהכין ארוחה משפחתית. אך נסו לחשוב על היתרונות שבאכילה משותפת ורגועה סביב שולחן, בהשוואה למצב שבו כל אחד חוטף משהו (בדרך כלל לא מזין) באופן לא מאורגן.

הארוחה המשפחתית מסיעת לשפר את תזונת הילדים ולמנוע השמנה. נמצא שילדים שאוכלים באופן קבוע עם הוריהם צורכים פחות חטיפים לא בריאים ואוכלים יותר פירות ירקות ודגנים. בנוסף ארוחות משפחתיות מהוות הזדמנות לחיבור בין בני המשפחה. חיבור שהופך לחשוב ביותר כשהילדים מגיעים לגיל התבגרות. מחקרים מצאו שבני נוער שאוכלים ארוחות משפחתיות באופן קבוע נמצאים בסיכון נמוך יותר לעשן, לשתות אלכוהול או לצרוך סמים.

אספנו שלושה צעדים שיסיעו להפוך את הארוחה המשפחתית לחוויה מהנה:

1. תכנון
בדקו ביומנים ומצאו זמן שבו כולם פנויים. אתרו אילו מכשולים עומדים בפני עריכת הארוחה - לוחות זמנים עמוסים, מחסור במצרכים דרושים, זמן קצר להכנת האוכל. מצאו פתרונות- למשל חישבו על דרך לרכישת המצרכים הדרושים לארוחה (רכישה באינטרנט למשל), נסו לבצע חלק מההכנות בסוף השבוע או הכינו את התבשיל מראש והקפיאו.

2. הכנה
ברגע שכל המצרכים הדרושים נמצאים, צרפו את הילדים להכנת הארוחה. גיוס הילדים הקטנים אמנם יגרום לכם לעבודה רבה יותר, אך ברב המקרים רבים היתרונות על הטרחה. לילדי הגן ובית הספר חלקו משימות קלות כגון הנחת הצלחות, ערבוב הסלט,קיפול מפיות ועוד. הילדים הבוגרים יכולים לסייע בשטיפת הירקות והפירות, עריכת השולחן ובהגשה. שיקלו לאפשר לבני הנוער לבשל את הארוחה כשאתם מתפקדים כעוזרים... ואל תשכחו להודות להם.
עצם היותכם רגועים ועליזים במהלך ההכנה מהווה דוגמה מצוינת לילדים, אך אם אתם מקטרים ומתלוננים, סביר להניח שגם הילדים יתחילו לקטר. שימרו על אווירה קלילה ונעימה.

3. הנאה
נסו לא לחשוב ולהתמקד במטלות שעליכם לבצע בתום הארוחה. התייחסו לישיבה המשותפת סביב שולחן האוכל כאל הזדמנות להשתחרר מלחצי היום ולהנאה מהאוכל, מהשיחה ומה"ביחד".
אם הילדים רעבים ורוצים להתנפל על האוכל, בקשו מהם לחכות עד שכל בני הבית ישבו לשולחן ואחלו לכולם "בתיאבון". ארוחה המשפחתית היא זמן מצוין להקנות לילדים נימוסים והליכות. קיבעו כללים כמו להישאר לשבת עד שאחרון הסועדים סיים לאכול, להעביר קערות ההגשה מאחד לשני ולא לחטוף, להשתמש במפיות ולא לדבר בפה מלא. העירו להם כשהם שוכחים את הכללים, אך עשו זאת ברוח טובה כדי לשמור על אווירה נעימה. שימרו על תקשורת בין אישית חיובית ועל שיחה קולחת ונעימה. אפשרו לכל אחד לדבר.

שרון גבריאל, דיאטנית קלינית M.Sc RD מציעה דוגמאות לארוחות ערב מזינות:

  • לחם דגנים, חביתת עשבי תיבול בתוספת גבינה וירקות
  • פיצה ביתית עם עגבנות, בצל ופטריות וסלט
  • תפוח אדמה אפוי עם יוגורט ביו וסלט
  • סלט טונה,ביצה קשה ולחם דגנים
  • סלט אבוקדו, ביצה קשה ולחם דגנים

בתיאבון!

הדפסשלח לחבר
לכתבות נוספות
אומגה 3 משפר כישורי למידה
6 כריכים לחזרה בריאה לבית הספר
עוברים לתזונת חורף
7 מיתוסים המלווים אותנו בחורף
5 הסודות הבריאים של החורף
כך תשמרו על בריאות ילדיכם החורף
כל מה שרציתם לדעת על החורף והתעטשתם לשאול
מתכונים מחממים לקטנטנים
לא עוד ביס בשביל סבתא