צור קשר

הירשמו לקבלת
עדכונים והטבות

מחקרים: צריכת ויטמינים ומינרלים מסייעת למניעת מחלות

מחקרים מדעיים מראים כי התזונה המקובלת כיום בעולם המערבי אינה מספקת לילדים את התמיכה התזונתית הנחוצה לשמירה על גדילה ובריאות תקינות. כדי לעמוד בקצובה היומית המומלצת כדאי לצרוך ויטמינים ומינרלים בתוספי תזונה

חשיבותם של הוויטמינים והמינרלים לבריאותנו התקינה היא אחד הגילויים המרכזיים של המאה ה-20. מחקרים רבים שנערכו בנושא - לאחר שהובן שמחלות שכיחות רבות נגרמות בשל חוסר בוויטמינים ומינרלים - קבעו כי קיים קשר בין ויטמינים, בריאות ומחלות.
 
המחקרים העלו כי מחלות רבות מתפתחות כתוצאה ממחסור בוויטמינים מסוימים. למשל, במחלות שונות שבהן הסימפטומים מתחילים להופיע לאחר שגוף החולה אינו מסוגל להשלים תגובות כימיות ספציפיות, התברר כי לרוב קשורה תופעה זו במחסור בוויטמין או ויטמינים ספציפים הנחוצים לריאקציה. כך לדוגמה במחלת הצפדינה – שבה הגוף אינו יכול לבנות את חלבון הקולגן, הנחוץ לבניית והחלפת רקמות פגועות. כיום כבר ברור כי ניתן למנוע צפדינה פשוט על ידי נטילת מינון מתאים של ויטמין C.

Recommended Daily Allowance) RDA - קצובה יומית מומלצת)
בשנת 1941 נקבע ה-RDA (קצובה יומית מומלצת) על ידי האקדמיה האמריקאית למדעים.(ה- RDA המקורי נקבע כדי לשמש קו מנחה למשרד ההגנה האמריקאי להזנת הכוחות הלוחמים.)

האקדמיה האמריקאית למדעים פיתחה את ה- RDA באמצעות ניסויים מדעיים. ניסויים אלה קבעו את המינון המינימלי מכל ויטמין או מינרל הנחוצים לכל אדם לשמירה על בריאותו, בתוספת קלה לפיצוי על ההבדלים בין אדם לאדם.

שמו של ה-RDA שונה מאוחר יותר על ידי מנהל התרופות האמריקאי ל- USRDA או USRDI. אולם למרות שהשם שונה הכמויות המומלצות של כל ויטמין ומינרל לא השתנו.

הגישה הרווחת כיום גורסת כי מספר מנות מסוים של ירקות ופירות טריים ביום אמור לספק את כל כמות הוויטמינים והמינרלים הנחוצים לגוף. אולם, מחקרים מדעיים מראים כי הדיאטה המקובלת כיום בעולם המערבי אינה מספקת לילדים את התמיכה התזונתית הנחוצה לשמירה עלגדילה ובריאות תקינים.
 
הורים יודעים עד כמה קשה להרגיל ילד לאכילת כמות הפירות והירקות הטריים הנחוצים כדי להשלים את הקצובה היומית. ישנן אף עדויות לכך שהאדמה שבה גדלים הירקות והפירות שלנו מכילה מזהמים שונים הפוגעים בתכולת הוויטמינים שבפירות ובירקות שאנו אוכלים. נטילת תוספי תזונה מאוזנים ומפוקחים מבטיחה כי ילדיכם יקבלו את קצובת הוויטמינים והמינרלים היומית הנחוצה לשמירה על בריאותם התקינה. 

הדפסשלח לחבר
לכתבות נוספות
אומגה 3 משפר כישורי למידה
6 כריכים לחזרה בריאה לבית הספר
עוברים לתזונת חורף
7 מיתוסים המלווים אותנו בחורף
5 הסודות הבריאים של החורף
כך תשמרו על בריאות ילדיכם החורף
כל מה שרציתם לדעת על החורף והתעטשתם לשאול
מתכונים מחממים לקטנטנים
לא עוד ביס בשביל סבתא