2diet Altman

טיפים להרזיה

פעילות גופנית – מצמצמת היקפים ומגבירה מוטיבציה

אם החלטת לפצוח בתוכנית ירידה במשקל מבלי לשלב פעילות גופנית, סביר להניח שקצב הירידה שלך יגיע לשלב העצירה (פלטו).

 

תוספת של פעילות גופנית יכולה לשמור על רמת מוטיבציה גבוהה בתהליך של שמירה על דיאטה, גם בשבועות שבהם המשקל לא זז, מאחר שפעילות גופנית מסייעת רבות בצמצום ההיקפים.  

 

קניית מזון נבונה - צעד ראשון לאכילה נבונה

אכילה נבונה מתחילה בקניית מזון נבונה ובריאה. אתם יכולים להימנע מכל המזונות המעובדים והמוכנים הנמצאים במדפים שבמרכז הסופר על ידי כך שתבחרו לרכוש מוצרים המונחים במדפים הנמצאים בהיקף הסופר. על מדפים אלה תוכלו למצוא לחם, מוצרי חלב טריים, בשר ודגים.

 

העדיפו אכילת פירות טריים על שתיית מיצי פירות

אכילת פירות שלמים וטריים עדיפה על פני שתייתם, מכמה סיבות:

  • מיצי פירות לא טבעיים בדרך כלל ממותקים, בעוד שפרי טרי מכיל סוכר טבעי.
  • מיצי פירות טבעיים לא מכילים את הסיבים התזונתיים החשובים לגופנו וחלק מהוויטמינים (למשל ויטמין C, המתנדף לאחר הסחיטה).
  • פרי טרי מעניק תחושת שובע, בהשוואה למיץ פרי.
  • כוס מיץ ממוצעת מכילה כ- 150 קלוריות ואילו פרי ממוצע מכיל רק כ- 80 קלוריות.

 

איך אוכלים?

לא פחות חשוב מה"מה לאכול" הוא ה"איך לאכול". מומלץ להקפיד על אכילה נינוחה ורגועה, ללא הסחות דעת, כדוגמת צפייה בטלוויזיה, שיחת טלפון, כתיבה וקריאה. חשוב לתת לארוחה מקום של כבוד ואת הזמן הראוי לה, ולאכול בשקט ובשלווה.

 

כמה "צריך" לרדת ובאיזה קצב?

התשובה תלויה בעודף המשקל. הקצב המומלץ לירידה במשקל הוא בין 0.5-1 ק"ג בשבוע. זהו קצב בריא, בו ניתן להתמיד לאורך זמן. אבל הקצב הוא אינדיבידואלי, ומשתנה גם במשך הדיאטה. הקצב תלוי גם בתפריט, בפעילות גופנית, בגיל, ובגורמים נוספים רבים. גם ירידה קלה יחסית של בין 5%-10% מהמשקל ההתחלתי מובילה לתוצאות משמעותיות ולשיפור ההרגשה.

 

מים לחיים

קל מאד לעבור חצי יום עם כוס קפה אחת או שתיים, שאינן תורמות לנו מספיק מים, אבל הגוף זקוק למים. המתקשים בשתיית מים יכולים להמתיקם עם תרכיזים דיאטטיים. יש לזכור, כל המשקאות שמכילים קפאין: קפה, שוקו, קולה, ותה רגיל גורמים להשתנה מרובה, ולכן כוס קפה שווה רק 1/2 כוס מים בערך. יש לשתות מינימום 10 כוסות מים ביום!

 

פעילות גופנית לגוף ולנפש

להתמדה בפעילות גופנית תרומות רבות לתפקוד גופנו: משיפור מצב הרוח וחיזוק הביטחון העצמי, דרך שמירה על פעילות כלי הדם, הלב ומערכת הנשימה, ועד להמרצת מערכת העיכול ושיפור חילוף החומרים. ההוצאה האנרגטית המוגברת מובילה לירידה באחוזי השומן ובכך גם לירידה במשקל.


הערה: המידע המצורף הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה התוויה. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל ולפעול לפי הנחיותיו. אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים